Mam stronę i co dalej?

Strona internetowa to podstawowa wizytówka każdej firmy. Ale czy zawsze jest czytelna? Czy zawsze osoby odwiedzające stronę znajdą na niej wszystkie informacje, jakie je interesują? Niestety, okazuje się, że nie.

Dzięki Harris Interactive przeprowadzone zostało badanie "IMShopping Survey", które pokazało, że aż 74% ludzi odwiedzających stronę nie umie znaleźć na niej odpowiedzi na swoje pytanie.

Wydaje się dziwne i przekoloryzowane?

W takim przypadku trzeba przeanalizować na ile pytań od Klientów przesłanych mailowo czy też zadanych telefonicznie można znaleźć odpowiedzi właśnie na stronie.

Jednak okazuje się, że ta liczba wcale nie jest wyolbrzymiona, prawda? :)

Klienci, poszukując odpowiedzi na swoje pytanie, zazwyczaj nie tracą czasu na szukanie odpowiedzi głębiej na stronie, jeśli nie znajdą jej na pierwszej czy drugiej odwiedzonej podstronie. W takim przypadku zazwyczaj wysyłają maila lub dzwonią na podany numer na stronie.

A co jeśli taki Klient w czasie oczekiwania na informacje znajdzie stronę konkurencji gdzie w szybszy sposób odnajdzie pożądane informacje? Na pewno skorzysta z ich oferty.

Komunikacja mailowa czy telefoniczna nie zawsze gwarantuje szybką odpowiedź w czasie, który jest bardzo ważny, aby zatrzymać Klienta u siebie. Nikt nie będzie czekał przecież przykładowo 24 godzin w momencie, gdy potrzebuje skorzystać z oferty już teraz.

Rozwiązanie na takie sytuacje jest jedno - czat na stronie, który daje możliwość uzyskania informacji w czasie rzeczywistym podczas rozmowy.

Należy pamiętać jednak, że samo wstawienie narzędzia czatu nie wystarczy.
Należy zadbać przykładowo o to, aby narzędzie miało wiele funkcji potrzebnych do poprawnej obsługi. Ważny jest też doświadczony zespół, który w odpowiedni sposób przeprowadzi z Klientami rozmowy. Dobry konsultant nie tylko odpowie na pytania, ale powinien też zachęcić do skorzystania z oferty od razu.

To niestety wiąże się z ogromnymi kosztami, jeśli chcemy mieć czat na wysokim poziomie na własną rękę.

Ratunkiem w takim przypadku jest skorzystanie z outsourcingu obsługi czata przez firmę zewnętrzną. Dzięki temu mamy gwarancje, że naszymi Klientami zajmą się osoby, które posiadają ogromne doświadczenie w komunikacji z Klientem oraz mają dużą wiedzę sprzedażową. To na pewno przełoży się na generowanie zysków dla firmy.

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem czata na swoją stronę, napisz do nas i przekonaj się jak dzięki nam możesz pomóc swoje firmie :)