Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sklepy internetowe w obecnych czasach zdecydowanie górują nad sklepami stacjonarnymi. Klienci w większości nie lubią kupować nowych rzeczy w tłumach innych ludzi gdzie, panuje chaos i nie rzadko ciężko jest znaleźć poszukiwany produkt. Sklepy internetowe to najlepsze rozwiązanie dla Klientów, którzy w spokoju z kubkiem kawy w ręku chcą zrobić zakupy.

Taki sklep ma jednak jedną wadę, czyli brak wsparcia w zakupach co na szczęście z naszą pomocą łatwo jest wyeliminować. O tym, jak to wygląda, można przeczytać na stronie https://wirtualne-wsparcie.pl/co-możemy-zrobić-dla/sklepów-internetowych.

Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie online, nie wystarczy jedynie stworzyć przejrzystej strony czy też stworzyć atrakcyjnej promocji. Oczywiście nie da się ukryć, że jest to pewna droga do sukcesu, jednak niewystarczająca.

Aby uzyskać większą sprzedaż w sklepie, należy sprawić, aby Klient w każdym momencie miał wsparcie przez całą swoją wizytę na stronie sklepu. Czat na stronie sklepu sprawdza się w tym najlepiej, ponieważ Klient od razu w czasie bieżącym może uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Co prawda większość sklepów podaje na stronie numer telefonu lub adres mailowy dedykowany do kontaktu w razie pytań, jednak mało który Klient, potrzebując prostej informacji, jakiej nie znajdzie na stronie, zdecyduje się na telefon lub wysłanie maila, ponieważ często wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania na odpowiedź.

Taka sama sytuacja ma swoje odzwierciedlenie w sklepach stacjonarnych. Gdy Klient jest w sklepie i ma jakieś pytanie, a przy pracowniku jest wiele osób, które również poprosiły o pomoc, nie będzie on czekał na swoją kolej, tylko większość zdecyduje się na odwiedzenie sklepu konkurencji, gdzie szybciej uzyska pomoc.

W sprzedaży internetowej jest to szczególnie odczuwalne, jeśli wskazany numer telefonu do kontaktu jest bardzo oblężony i trzeba czekać na swoją kolej połączenia. Klienci z reguły nie czekają, tylko przechodzą na inną stronę gdzie znajdą potrzebne informacje od razu lub umieszczony jest czat, na którym konsultant od razu wszystko wyjaśni.


Czat na stronie sklepu internetowego sprawi też, że Klient, który już korzystał przy swoich zakupach z pomocy konsultanta online, przy potrzebie kolejnych zakupów wybierze ponownie ten sam sklep. Zapamięta on, że zawsze może liczyć tam na pomoc i wsparcie obsługi bez długiego czekania. Będzie miał on poczucie, że w tym sklepie zawsze jest ktoś chętny do pomocy, co wpłynie na pozytywne nastawienie i dobrą opinię.

Ważne jest też to, że taki Klient dużo chętniej poleci taki sklep swoim znajomym lub napiszę kilka dobrych słów w miejscach do oceny danego sklepu, co wpłynie zdecydowanie na pozyskanie nowych Klientów. Dużo częściej można zaobserwować dobre oceny oraz opinię w sklepach, które korzystają z czata na stronie.


Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś zwiększyć sprzedaż
Zgłoś się do nas!

Nasi specjaliści zdecydowanie Ci w tym pomogą! :)