Jak generować wartościowe leady?

Wartościowe leady to podstawa w każdym biznesie zajmującym się oferowaniem różnego rodzaju usług. To one właśnie dostarczają nam informacji o Klientach, którzy są zainteresowani skorzystaniem z konkretnej oferty. Jednak pozyskanie takiego leada nie jest prostym zadaniem. Lead to z reguły dane takie jak imię i nazwisko, numer telefonu lub adres email. Jest wiele narzędzi, które umożliwiają pozyskiwanie takich danych, czyli formularz na stronie czy też okienko do newslettera. Jednak czy da to nam leady wartościowe? Niestety nie.

Pierwsza najważniejsza kwestia to fakt, że niestety mało Klientów pozostawia dane w formularzu
z powodu nieokreślonego czasu oczekiwania na odpowiedź.

Klient, przeglądając stronę, liczy na uzyskanie konkretnych informacji w krótkim czasie. Jeśli nie znajdzie na niej tego, czego oczekuje, czyli np. cen, zakresu oferty etc., najczęściej przechodzi na inne strony konkurencji, aby poszukiwać dalej.
Dodatkowo, Klienci nie lubią wychodzić personalnie z pytaniem w formularzu, jeśli nie zostaną na wstępie zaciekawieni ofertą. Nie pozostawiają danych w momencie, gdy nie wiedzą, co dokładnie dana firma może mu zaproponować oraz czy spełni jego oczekiwania. W takim przypadku czat na stronie odgrywa tu bardzo dużą rolę. W przypadku gdy Klientowi nasuwają się jakieś pytania, chciałby uzyskać konkretną ofertę, to właśnie konsultant na czacie ma za zadanie wejść w dialog z Klientem, co doprowadza do poznania jego potrzeb oraz pobrania jego danych kontaktowych. Taki zestaw danych możemy nazwać leadem wartościowym.

Konsultant na czacie ma za zadanie zaciekawić Klienta ofertą, poznać jego oczekiwania i nawet jeśli nie jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania Klienta, sprawia on, że Klient z chęcią poda swoje dane, aby uzyskać bezpośredni kontakt z firmą.
Dodatkowo, dzięki takim informacjom zebranym przez operatora na czacie, istnieje możliwość wyjścia do Klienta z ofertą, która będzie dopasowana do jego potrzeb, ponieważ znamy już jego potrzeby i oczekiwania. W przypadku, gdy Klient pozostawia w formularzu tylko swoje dane, niestety takiej możliwości nie ma i nie uda się do Klienta podejść indywidualnie.

To rozwiązanie zdecydowanie sprawdza się w branży nieruchomości. O możliwościach współpracy można zapoznać się na stronie https://wirtualne-wsparcie.pl/co-możemy-zrobić-dla/branży-nieruchomości

Warto też podkreślić, że momencie, gdy Klient ma za sobą już rozmowę przez czat na stronie, czuje się też bardziej zobowiązany do dalszych rozmów i skorzystanie z usług firmy gdzie taka rozmowa się odbyła, niż w innej gdzie do takiego personalnego kontaktu jeszcze nie doszło.

Druga kwestia i minus różnego rodzaju formularzy to fakt, że wprowadzane przez Klienta dane nie są kontrolowane na bieżąco przez żywego człowieka. 

Aby uzyskać wartościowy lead, wymagane są poprawne dane Klienta. Podczas wypełniania formularza Klienci często mają możliwość podać tylko część danych np. sam adres email, ponieważ nic ani nikt nie zachęca do rozmowy telefonicznej. Co prawda, istnieją różnego rodzaju zabezpieczenia, które wykrywają brak podania którejś informacji, jednak jeśli Klient z góry zakłada, że chce poznać ogólną ofertę, może np w polu na numer telefonu podać losowy ciąg cyfr. Nie można też zapomnieć o literówkach i sytuacjach, gdzie Klient, wpisując dane, pomyli jedną literę w adresie email lub pomyli cyfrę, wpisując numer telefonu. Takie sytuacje sprawiają, że taki lead nie ma dużej wartości.

Konsultant na czacie ma możliwość pobrania od Klienta jego poprawnych i prawdziwych danych. Jeśli tylko zauważy, że numer bądź adres email  wygląda na nieprawidłowe, od razu dopytuje Klienta czy przypadkiem nie pomylił się podczas wpisywania. Tak samo w przypadku gdy Klient nie chce podać numeru telefonu lub adresu email, konsultant ma za zadanie przekonać go do pozostawienia tych danych oraz przedstawić zalety, jakie wynikają z ich podania.

Podsumowując - istnieje wiele możliwości do generowania leadów, ale nie zawsze oznacza to, że będą to leady wartościowe. Żaden, nawet najlepszy formularz nie zastąpi żywego człowieka, który wejdzie w rozmowę z Klientem, pozyska od niego dane i pozna jego oczekiwania. Jeśli Twoje leady generowane na stronie nie przynoszą dobrych rezultatów, skontaktuj się z nami i przekonaj się, jak możemy Ci pomóc.